- Brandfarliga vätskor
- Färskvaror
- Husdjur
FAQ - Vanliga frågor & svar
Här nedan finner ni de vanligaste frågorna och svar. Hittar du inte svaret på det du söker? Kontakta oss så hjälper vi er!
Hjälper ni till med RUT-avdrag?
Vi hjälper dig med RUT-avdraget.
- Godkänn ej rut-avdrag av skatteverket kommer ni debiteras mellanskillnaden.
- Det är upp till er att kontrollera att ni har rätt till rut-avdrag, detta kan ni kontrollera på Skatteverket 0771-567 567.
- Om Rut-avdrag >> (länk https://skatteverket.se/
privat/fastigheterochbostad/ rotarbeteochrutarbete/ safungerarrutavdraget.4. d5e04db14b6fef2c866097.html)
Hur ska jag packa en flyttlåda?
- Packmaterial
- Papper
- Handdukar
- Kläder
Är offertformuläret bindande?
Nej, offertformuläret är inte bindande på något vis. Du får prisuppgifter baserat på informationen som du fyllt i och sen hör du av dig till oss via email eller telefon om du vill gå vidare och anlita oss för uppdraget.
Vad ingår i ett fast/tim priset?
- Allt som står på offertet/bokningsbekräftelsen
- Överskjutande tjänster och volym räknas som tilläggstjänst
Vad är era betalningsvillkor?
- Privatpersoner betalar med Swish, bg eller kort på flyttdagen mot kvitto.
- Företag faktureras 30 dagar. Sedvanlig kreditkontroll görs.
- Betalar kommun/socialtjänsten behöver handläggare maila ett godkännande innan bokning.
- Uppstår anmärkning/skada på flyttdagen ändras ej betalningsvillkoren då skador hanteras av försäkringsbolag.
- Ev. skada eller förlust anmäls snarast till personalen eller direkt till vårt kontor. För ett smidigare och snabbare svar, maila gärna oss! reklamation@nlsflytt.se
Hur hanterar ni alla värdesaker?
- Håll reda på all privata ägodelar såsom nycklar, plånbok, pengar, smycken och annat som du behöver under flytten så att dessa ej hamnar bland flyttgodset eller annat med högt värde.
- Säg till flyttpersonal om ni har föremål/möbel med högt värde/affektionsvärde så vi kan hantera detta extra varsamt.
- Meddela oss om ni har enstaka föremål med värde som överstiger ett basbelopp (basbelopp 2025 = 58 800 SEK)
Hur långt i förväg behöver jag boka min privatflytt?
Vi rekommenderar att du bokar din flytt minst 2–4 veckor i förväg för att garantera tillgänglighet, särskilt under högsäsong. Om du har ett akut behov av flytt kan vi i många fall erbjuda snabba lösningar, beroende på våra bokningar.
Vad kostar en flytthjälp?
Priset på en flytthjälp beror på flera olika faktorer, så som volymen av tillhörigheter, avstånd mellan bostäder och eventuella extratjänster som packning, flyttstädning, magasinering osv. Vi erbjuder alltid ett tydligt kostnadsförslag utan dolda avgifter. Kontakta oss för en kostnadsfri offert.
Kan man få hjälp med packning vid en privatflytt?
Ja, vi erbjuder packhjälp för att underlätta din flytt. Vår personal hjälper dig att packa dina tillhörigheter på ett säkert och organiserat sätt. Vi kan även leverera flyttkartonger och annat packmaterial i förväg om du vill packa själv.
Är mina ägodelar försäkrade under en flytten?
Ja, vi på NLS Flytt har en försäkring som täcker dina ägodelar under hela flyttprocessen. Skulle en skada mot förmodan uppstå ser vi till att du får den hjälp och ersättning du behöver. Vi hanterar dock alltid dina saker med största försiktighet för att minimera risker.
När kan jag avboka tjänsten?
När du bokar tjänster med oss så har du rätt till avbokning 2 veckor innan dagen vi ska komma till er. Men just nu har vi tagit fram ett avbokningsskydd som ni kan köpa till extra för 249 kr. Vi förstår att det kan uppstå saker som man inte hade räknat med. Men med vårat avbokningsskydd är du skyddad fram tills 2 dagar innan. Om ni behöver ändra datum eller avboka er tjänst kan vi också göra detta. Tänk på att höra av er i god tid för bästa möjliga planering om ni väljer att boka om. Vid avbokning 24 timmar innan eller samma dag kommer ni att debiteas 100% av kostnaden.